Regulamin Internetowej platformy handlowej
potocznie nazywanej sklepem internetowym
§ 1 Definicje
- Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna lub ułomna osoba prawna,
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę niezwiązaną z bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,
- Regulamin – niniejszy regulamin, dostępny pod adresem https://sprezyna-wydarzen.pl/regulamin,
- Internetowa platforma handlowa – sklep internetowy dostępny pod adresem https://sprezyna-wydarzen.pl/sklep/,
- Sprzedawca – ANT Aleksandra Piotrowicz-Przyłuska z siedzibą w Warszawie, pod adresem: ul. Jana Rosoła 20/16, 02-786 Warszawa NIP: 5217241927, REGON: 387902895. Adres e-mail: ola@sprezyna-wydarzen.pl, numer telefonu dedykowanego działalności gospodarczej +48 537 741 088.
§ 2 Postanowienia wstępne
- Za pośrednictwem internetowej platformy handlowej, Sprzedawca prowadzi sprzedaż treści cyfrowych oraz umożliwia opłacanie usług (warsztaty, programy rozwojowe, coaching, tutoring, pierwsza pomoc psychologiczna i inne), świadcząc jednocześnie na rzecz Kupującego usługi drogą elektroniczną zgodnie z § 3 Regulaminu.
- Regulamin określa zasady i warunki korzystania z internetowej platformy handlowej, a także prawa i obowiązki Sprzedawcy i Kupującego.
- Do dokonania zakupu za pośrednictwem internetowej platformy handlowej nie jest konieczne spełnienie szczególnych warunków technicznych przez komputer lub inne urządzenie Kupującego. Wystarczające są: dostęp do Internetu, standardowy system operacyjny,standardowa przeglądarka internetowa, posiadanie aktywnego adresu e-mail.
- Do korzystania z treści cyfrowych konieczne jest spełnienie następujących warunków technicznych przez komputer lub inne urządzenie Kupującego: dostęp do Internetu, standardowy system operacyjny, standardowa przeglądarka internetowa, standardowy pakiet biurowy (np. Microsoft Office, OpenOffice, LibreOffice), standardowa przeglądarka plików .pdf (np. AdobeReader), standardowy odtwarzacz plików wideo (np. WindowsMediaPlayer), posiadanie aktywnego adresu e-mail.
- W sytuacji, w której, korzystanie z treści cyfrowych wymagałoby spełnienia dodatkowych warunków technicznych, warunki te wskazane są w opisie treści cyfrowej w internetowej platformie handlowej.
- Kupujący nie może dokonać zakupu anonimowo, ani pod pseudonimem.
- Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym, w szczególności poprzez przesyłanie takich treści w ramach formularzy dostępnych w internetowej platformie handlowej.
- Wszystkie ceny podane w internetowej platformie handlowej są cenami brutto.
§ 3 Usługi świadczone drogą elektroniczną
- Za pośrednictwem internetowej platformy handlowej, Sprzedawca świadczy na rzecz Kupującego usługi drogą elektroniczną.
- Podstawową usługą świadczoną drogą elektroniczną na rzecz Kupującego przez Sprzedawcę jest umożliwienie Kupującemu złożenia zamówienia w internetowej platformie handlowej prowadzącego do zawarcia ze Sprzedawcą umowy. Złożenie zamówienia możliwe jest bez konieczności posiadania konta w internetowej platformie handlowej.
- Jeżeli Kupujący zdecyduje się założyć konto w internetowej platformie handlowej, Sprzedawca świadczy również na rzecz Kupującego usługę drogą elektroniczną polegającą na założeniu i utrzymywaniu konta w internetowej platformie handlowej. W koncie przechowywane są dane Kupującego oraz historia złożonych przez niego zamówień. Kupujący loguje się do Konta z wykorzystaniem swojego adresu e-mail oraz zdefiniowanego przez siebie hasła.
- Założenie konta w internetowej platformie handlowej odbywa się poprzez zaznaczenie stosownego pola w procesie składania zamówienia lub wypełnienie samodzielnego formularza rejestracji konta dostępnego w internetowej platformie handlowej. Kupujący może w każdej chwili usunąć konto z poziomu panelu zarządzania kontem lub przesyłając stosowne żądanie do Sprzedawcy. Usunięcie konta nie spowoduje usunięcia informacji o złożonych zamówieniach z wykorzystaniem konta, które to informacje Sprzedawca będzie przechowywał do czasu upływu przedawnienia roszczeń z umowy zawartej za pośrednictwem internetowej platformy handlowej / przez cały czas funkcjonowania internetowej platformy handlowej, chyba że wcześniej Kupujący sprzeciwi się przechowywaniu tych informacji, a Sprzedawca nie będzie posiadał nadrzędnego interesu w ich przechowywaniu.
- Jeżeli Kupujący zdecyduje się zapisać do newslettera Sprzedawca świadczy również na rzecz Kupującego usługę drogą elektroniczną polegającą na przesyłaniu Kupującemu wiadomości e-mail zawierających informacje o nowościach, promocjach, produktach lub usługach Sprzedawcy. Zapis do newslettera odbywa się poprzez wypełnienie i przesłanie formularza zapisu lub poprzez zaznaczenie stosownego pola w procesie składania zamówienia. Kupujący może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania newslettera, klikając w przycisk służący do rezygnacji widoczny w każdej wiadomości przesyłanej w ramach biuletynu lub przesyłając stosowne żądanie do Sprzedawcy.
- Usługi świadczone są drogą elektroniczną na rzecz Kupującego nieodpłatnie. Odpłatne są natomiast umowy o dostarczenie treści cyfrowych i innych usług/produktów zawierane za pośrednictwem internetowej platformy handlowej.
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa Kupującemu i przekazu danych w związku z korzystaniem z internetowej platformy handlowej, Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji danych osobowych przez osoby nieuprawnione.
- Sprzedawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego funkcjonowania internetowej platformy handlowej. Kupujący powinien poinformować Sprzedawcę o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu platformy.
- Wszelkie reklamacje związane z funkcjonowaniem internetowej platformy handlowej, Kupujący może zgłaszać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail ola@sprezyna-wydarzen.pl W reklamacji Kupujący powinien określić rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem internetowej platformy handlowej. Sprzedawca będzie rozpatrywać wszelkie reklamacje w terminie do 30 dni od otrzymania reklamacji i poinformuje Klienta o jej rozstrzygnięciu na adres e-mail składającego reklamację.
§ 4 Prawa własności intelektualnej
- Sprzedawca poucza niniejszym Kupującego, że treści dostępne na stronach internetowej platformy handlowej oraz treści cyfrowe sprzedawane za pośrednictwem internetowej platformy handlowej mogą stanowić utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, do których prawa autorskie przysługują Sprzedawcy.
- Sprzedawca poucza niniejszym Kupującego, że dalsze rozpowszechnianie treści objętych prawami autorskimi przez Kupującego bez zgody Sprzedawcy, za wyjątkiem korzystania z treści w ramach dozwolonego użytku osobistego, stanowi naruszenie praw autorskich przysługujących Sprzedawcy i może skutkować odpowiedzialnością cywilną lub karną.
§ 5 Zawieranie umowy
- Kupujący może złożyć zamówienie jako zarejestrowany klient albo jako gość.
- Zarejestrowanym klientem jest Kupujący, który posiada konto w internetowej platformie handlowej. Kupujący może założyć konto poprzez zaznaczenie stosownego pola w procesie składania zamówienia lub wypełnienie samodzielnego formularza rejestracji konta dostępnego na platformie.
- Jeżeli Kupujący posiada konto na platformie, przed złożeniem zamówienia powinien się do niego zalogować. Logowanie możliwe jest również w trakcie składania zamówienia poprzez kliknięcie w link dostępny w ramach wyświetlanego komunikatu.
- Złożenie zamówienia odbywa się poprzez wypełnienie formularza zamówienia po uprzednim dodaniu do koszyka interesujących Kupującego treści cyfrowych lub innych produktów/usług. W formularzu konieczne jest podanie danych niezbędnych do realizacji zamówienia. Warunkiem złożenia zamówienia jest akceptacja Regulaminu, z którym Kupujący powinien uprzednio się zapoznać. W razie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących Regulaminu, Kupujący może skontaktować się ze Sprzedawcą.
- Proces składania zamówienia kończy kliknięcie w przycisk finalizujący zamówienie. Kliknięcie w przycisk finalizujący zamówienie stanowi oświadczenie woli Kupującego prowadzące do zawarcia ze Sprzedawcą umowy o dostarczenie treści cyfrowych lub innych produktów/usług,
- Jeżeli Kupujący wybrał przy składaniu zamówienia płatność on-line, po kliknięciu w przycisk finalizujący zamówienie zostanie przekierowany do bramki płatności obsługiwanej przez zewnętrznego operatora płatności celem dokonania płatności za zamówienie. Jeżeli Kupujący wybrał płatność przelewem bankowym, po kliknięciu w przycisk finalizujący zamówienie zostanie przekierowany na stronę internetowej platformy handlowej z potwierdzeniem zamówienia oraz instrukcją dokonania płatności. Zapłata za zamówienie powinna nastąpić w ciągu 3 dni roboczych od zawarcia umowy.
§ 6 Płatność
- Jedyną dostępną opcją płatności w internetowej platformie handlowej jest płatność elektroniczna.
- Płatności elektroniczne, w tym płatności kartą płatniczą, obsługiwane są przez t-pay.
- Jeżeli Kupujący poprosił o wystawienie faktury, zostanie ona doręczona Kupującemu drogą elektroniczną, na adres e-mail podany w formularzu zamówienia.
§ 7 Wykonanie umowy
- Realizacja zamówienia obejmującego treści cyfrowe następuje poprzez przesłanie na adres e-mail podany przez Kupującego w formularzu zamówienia wiadomości zawierającej instrukcję pobrania lub uzyskania dostępu do zakupionych treści cyfrowych.
- W przypadku innych usług/produktów kupujący otrzyma potwierdzenie i dalsze instrukcje drogą mailową, może też umówić się na zakupione sesje korzystając z linku do aplikacji calendly. Sesje indywidualne realizowane są standardowo w dni robocze pomiędzy 7.00 a 18.00.
- Sprzedawca może usunąć konto Kupującego lub pozbawić go prawa do składania Zamówień, ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku istotnego naruszenia przez Kupującego niniejszego Regulaminu, w szczególności w przypadku gdy Klient podczas rejestracji w internetowej platformie handlowej lub składania Zamówienia podał dane niezgodne z prawdą, niedokładne lub naruszające prawa osób trzecich, korzysta z internetowej platformy handlowej internetowego w sposób niezgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z Sieci, korzysta z internetowej platformy handlowej w sposób uciążliwy dla innych użytkowników oraz dla Sprzedawcy, udostępniania Towary lub Usługi osobom trzecim.
- Sprzedawca daje kupującemu możliwość zakupu kwotowego Vouchera prezentowego, który możliwy jest do zrealizowania tylko na usługi, warsztaty i programy Sprężyna- wydarzeń. Voucher jest ważny bezterminowo, jednak Sprzedawca zastrzega sobie prawo do tego, by skontaktować się z nabywcą i przedstawić ofertę na jak najszybsze wykorzystanie vouchera prezentowego.
§ 8 Odstąpienie Konsumenta od umowy
- Konsument, który zawarł ze Sprzedawcą umowę na odległość, ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy, pod warunkiem nie rozpoczęcia korzystania z usług/produktów.
- Począwszy od 01.06.2020 r., prawo do odstąpienia od umowy na zasadach opisanych w niniejszym paragrafie oraz wynikających z ustawy o prawach konsumenta przysługuje również osobie fizycznej zawierającej ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. W związku z tym, gdy w ramach niniejszego paragrafu mowa jest o uprawnieniach Konsumenta, począwszy od 01.06.2020 r. uprawnienia te dotyczą również osoby spełniającej powyższe kryteria.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
- Aby odstąpić od umowy, Konsument musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia – na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego Konsumentowi prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- W przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
§ 9 Opinie produktów udostępnionych na Internetowej platformie handlowej
- Informuję, że na ten moment moja internetowa platforma handlowa nie przewiduje opiniowania produktów. Jednak zastrzegam sobie prawo do zmiany tej funkcjonalności w przyszłości.
§ 10 Odpowiedzialność za wady
- Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Kupującemu treść cyfrową wolną od wad.
- Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Kupującego, jeżeli treść cyfrowa ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia za wady).
- Jeżeli Kupujący stwierdzi wadę treści cyfrowej, powinien poinformować o tym Sprzedawcę, określając jednocześnie swoje roszczenie związane ze stwierdzoną wadą lub składając oświadczenie stosownej treści.
- Kupujący może kontaktować się ze Sprzedawcą za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Sprzedawca ustosunkuje się do składanej przez Kupującego reklamacji w ciągu 14 dni od dnia doręczenia mu reklamacji za pomocą takiego środka komunikacji, przy wykorzystaniu którego reklamacja została złożona.
- Począwszy od 01.06.2020 r., przepisy w zakresie rękojmi Sprzedawcy za wady rzeczy sprzedanej dotyczące Konsumentów, znajdują zastosowanie również do osoby fizycznej zawierającej ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
§ 11 Rezygnacje
- W przypadku udziału w warsztatach/szkoleniach/webinarach otwartych rezygnacja jest możliwa do 14 dni przed terminem danego warsztatu/szkolenia/webinaru z zachowaniem prawa do zwrotu całej płatności. Przy późniejszej rezygnacji – do 7 dni przed wydarzeniem Sprzedawca zwraca 50% płatności, pomiędzy 6-3 dni – 30% płatności. Po tym terminie płatność jest zatrzymywana przez Sprzedawcę. Nieobecność na wydarzeniu nie stanowi podstawy do zwrotu środków.
- W przypadku sesji indywidualnych sesje nieodwołane na minimum 24 h przed terminem za pomocą maila (ola@sprezyna-wydarzen.pl) lub sms’a/telefonu (+48 537 741 088) – przepadają bez prawa do zwrotu płatności za daną sesję.
- W przypadku rozpoczętych pakietów sesji indywidualnych Kupujący może w każdej chwili zgłosić rezygnację z pozostałych, niewykorzystanych sesji w pakiecie. W takim przypadku środki są rozliczane proporcjonalnie, z uwzględnieniem cen jak za pojedyncze sesje. Przykładowo, jeśli Kupujący zakupił pakiet 10 sesji w cenie 1700 zł i rezygnuje po zrealizowaniu 2 sesji otrzyma zwrot w wysokości 1300 zł (cena sesji pojedynczej poza pakietem – 200 zł, 1700-2×200=1300 zł).
- Usługi w ramach Poli-techniki komunikacji 2025 reguluje odrębny regulamin szczegółowy dostępny przy opisie tej oferty.
§ 12 Dane osobowe i pliki cookies
- Administratorem danych osobowych Kupującego jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Kupującego przetwarzane są w następujących celach i w oparciu o następujące podstawy prawne: zawarcie i wykonanie umowy – art. 6 ust. 1 lit. b RODO, realizacja obowiązków podatkowo-księgowych – art. 6 ust. 1 lit. c RODO, obrona, dochodzenia lub ustalenie roszczeń związanych z umową, co jest prawnie uzasadnionym interesem realizowanym przez Sprzedawcę – art. 6 ust. 1 lit. f RODO, identyfikacja klienta powracającego, co jest prawnie uzasadnionym interesem realizowanym przez Sprzedawcę – art. 6 ust. 1 lit. f RODO, obsługa zapytań kierowanych przez Kupujących nieprowadzących jeszcze do zawarcia umowy, co jest prawnie uzasadnionym interesem realizowanym przez Sprzedawcę – art. 6 ust. 1 lit. f RODO, wysyłka newslettera, po uprzednio wyrażonej zgodzie – art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
- Odbiorcy danych osobowych Kupującego oraz podmioty przetwarzające dane na zlecenie wskazane są w Polityce Prywatności.
- Z uwagi na korzystanie z systemu mailingowego MailerLite oraz calendly/kalendarza google, dane osobowe Kupujących, którzy zapisali się do newslettera, przekazywane są do Stanów Zjednoczonych Ameryki (USA) w związku z ich przechowywaniem na serwerach zlokalizowanych w USA. Dostawcy systemów gwarantują odpowiedni poziom ochrony danych osobowych poprzez odpowiednie mechanizmy zgodności z RODO.
- Dane osobowe Kupującego są przechowywane w bazie Sprzedawcy przez cały czas prowadzenia działalności gospodarczej w celu zapewnienia sobie możliwości identyfikacji klienta powracającego, czemu jednak Kupujący może się sprzeciwić, domagając się usunięcia swoich danych z bazy Sprzedawcy. Jeżeli sprzeciw taki zostanie złożony przed upływem terminu przedawnienia roszczeń z zawartej umowy, Sprzedawca będzie miał nadrzędny interes w przechowywaniu danych Kupującego do czasu upływu terminu przedawnienia roszczeń. Dokumentacja księgowa zawierające dane osobowe Kupującego jest przechowywana przez okres wymagany przez przepisy prawa.
- Uprawnienia Kupującego związane z przetwarzaniem danych osobowych: prawo do żądania od Sprzedawcy dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Podanie danych osobowych przez Kupującego jest dobrowolne, ale niezbędne by skontaktować się ze Sprzedawcą, założyć konto użytkownika, zawrzeć umowę lub zapisać się do newslettera.
- Sklep wykorzystuje technologię plików cookies.
- Szczegóły związane z danymi osobowymi oraz plikami cookies opisane zostały w polityce prywatności dostępnej pod adresem http://sprezyna-wydarzen.pl/polityka-prywatnosci
§ 13 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku z zawartymi umowami o dostarczenie treści cyfrowych na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
- Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Konsument ma możliwość: zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy, zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Kupującym a Sprzedawcą, skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
- Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej http://polubowne.uokik.gov.pl.
- Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
§ 14 Postanowienia końcowe
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania oraz odwoływania ofert, promocji oraz do zmiany cen produktów w internetowej platformie handlowej bez uszczerbku dla praw nabytych przez Kupującego, w tym w szczególności warunków umów zawartych przed dokonaniem zmiany.
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w Regulaminie. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie zawarcia umowy.
- Wszelkie spory związane z umowami zawieranymi za pośrednictwem internetowej platformy handlowej będą rozpatrywane przez polski sąd powszechny właściwy ze względu na miejsce stałego wykonywania działalności gospodarczej przez Sprzedawcę. Postanowienie to nie znajduje zastosowania do Konsumentów, w przypadku których właściwość sądu rozpatrywana jest na zasadach ogólnych. Począwszy od 01.06.2020 r. postanowienie to nie znajduje również zastosowania do osoby fizycznej zawierającej ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej – w przypadku takiej osoby właściwość sądu rozpatrywana jest na zasadach ogólnych.
Aktualizacja regulaminu 29.12.2023 r.